Redactie

Redactie

Krachttraining voor senioren, is dat wel echt nodig?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Ouder worden betekent vaak: minder soepel en minder sterk dan toen u jong was. Er wordt geen wereldrecord behaald bij het schaatsen, fietsen of welke sport dan ook door iemand die ouder is dan 45. Na uw 30e worden de spieren langzaamaan wat dunner. Wanneer u lekker actief blijft, kunt u nog heel lang een goede spierfunctie behouden.

Dit is precies waarom krachttraining helpt

Professor Luc van Loon, van de Universiteit van Maastricht, legt in dit filmpje uit waarom dit zo is. Ook gaat hij in op het belang van de combinatie met eiwitrijke voeding.

Bekijk hier de uitleg:

Wilt u weten wat u verder nog kunt doen om uw spierkracht te behouden? Klik dat hieronder verder!

Aanbevolen artikelen

Marion Russchen interview

In gesprek met… Marion Russchen

Marion Russchen is fysiotherapeut in Amsterdam Zuid. Specialist in valpreventie en ervaren trainer voor bijvoorbeeld de In Balanstraining.

GEWOON THUIS BEWEGEN

Op deze beweegposter vindt u dertien oefeningen die u makkelijk thuis kunt doen. Ook leest u hoe u in kleine stapjes fit kunt worden door te gaan wandelen. Ten slotte krijgt u informatie over de beweegrichtlijnen.