Kenneth Dam Sig

Kenneth Dam Sig

Fysiotherapeut / Otago / Valanalyse

GoFysio
Magalhaensplein 15-a
1057VD  Amsterdam

t: 020-6183578
w. www.gofysio.nl

In 1999 studeerde ik af als fysiotherapeut. Oorspronkelijk kom ik uit Denemarken en ben sinds 2008 met een Nederlandse collega eigenaar van GoFysio de Baarsjes. Ik behandel en begeleid daar met veel enthousiasme mensen op individueel niveau maar ook in groepsverband. Tevens verricht ik behandelingen bij mensen thuis, die vanwege hun fysieke beperkingen niet in staat zijn om naar de praktijk te komen.

Binnen de praktijk heb ik mij gespecialiseerd in het behandelen van mensen met chronische aandoeningen zoals mensen met hartklachten, diabetes, COPD en mensen met etalage benen.

Het gaat bij deze groep mensen vaak om ouderen die vaak ook klachten hebben als duizeligheid en verminderde spierkracht waarmee het risico op vallen toeneemt.

Daarom heb ik de keuze gemaakt om de Otago Valpreventie Training te volgen. Deze training biedt patiënten eenvoudige maar zeer effectieve oefeningen aan. De training helpt met het voorkomen van vallen en zorgt voor behoud van zelfstandigheid en vergroot de zelfredzaamheid.

Op dit moment kom ik bij een oudere man thuis die zware longklachten heeft en weinig bewoog. Hij kwam nauwelijks naar buiten in verband met angst voor vallen en benauwdheid bij lichte fysieke inspanning.

Door het onderzoek en de intake af te nemen met “De Valanalyse“  konden wij samen kijken naar knelpunten en factoren die een risico vormden voor vallen. Op basis van de daaruit voortvloeiende bevindingen konden wij de Otago Valpreventie Training op maat inzetten om zijn balans en wandelafstand te verbeteren. We hebben dat bij meneer thuis gedaan, in zijn dagelijkse, vertrouwde omgeving. Na amper 4 weken de Otago training gevolgd te hebben kan deze man nu al met een voldaan gevoel en veel minder valangst boodschappen doen samen met zijn vrouw. Het geeft mij heel veel voldoening om dit samen met hem bereikt te hebben.

Mijn advies aan al mijn patiënten is altijd: Beweeg! Streef er naar in totaal dagelijks 30 minuten te bewegen en vind vooral een beweeg activiteit waar je plezier aan beleeft.

Meedoen met een cursus of training?

Wilt u meedoen met een training of cursus, of wilt u een gratis voorlichtingsbijeenkomst bijwonen? Neem rechtstreeks contact op met de professional via het contactformulier hieronder. Zij kunnen u meer vertellen over hoe zij u kunnen helpen. Bekijk ook de agenda voor het actuele aanbod.

Stuur Kenneth een bericht