Redactie

Redactie

Zorg voor genoeg vitamine D!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Voor ouderen, iedereen die weinig buiten komt en mensen met een getinte huidskleur geldt het advies om extra vitamine D te nemen. Ook jonge kinderen en zwangere vrouwen krijgen dit advies.

Nu we vaker binnen zitten vanwege het coronavirus is de kans groot dat we minder zonlicht krijgen. Zonlicht is de belangrijkste bron van vitamine D. Het lichaam maakt onder invloed van zonlicht vitamine D aan. Dat gebeurt in de huid.  

Een tekort aan vitamine D kan veel klachten geven bijvoorbeeld zwakkere botten, minder energie, bloedend tandvlees.of spier- en  gewrichtspijn.

Misschien heeft u extra vitamine D nodig?  

 

  • Hier leest u een uitleg van het Voedingscentrum over of u meer vitamine D moet slikken: klik hier
  • Alles over gezonde voeding en waarom vitamine D belangrijk is voor sterke botten en het voorkomen van een val: klik hier
  • Op de website van Thuisarts.nl vindt u alles over als u dan ook echt extra vitamine D nodig heeft: klik hier

Aanbevolen artikelen

Marion Russchen interview

In gesprek met… Marion Russchen

Marion Russchen is fysiotherapeut in Amsterdam Zuid. Specialist in valpreventie en ervaren trainer voor bijvoorbeeld de In Balanstraining.

GEWOON THUIS BEWEGEN

Op deze beweegposter vindt u dertien oefeningen die u makkelijk thuis kunt doen. Ook leest u hoe u in kleine stapjes fit kunt worden door te gaan wandelen. Ten slotte krijgt u informatie over de beweegrichtlijnen.